رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد
سرخط خبرها

نماینده ایران در سازمان ملل: شرایط در سرزمین‌های اشغالی بدتر شده| حمایت از حقوق مشروع فلسطین را وظیفه خود می‌دانیم

  • کد خبر: ۱۳۱۹۱۳
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
نماینده ایران در سازمان ملل: شرایط در سرزمین‌های اشغالی بدتر شده| حمایت از حقوق مشروع فلسطین را وظیفه خود می‌دانیم
نماینده ایران نزد سازمان ملل با بیان اینکه شرایط در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بدتر شده، گفت: ایران حمایت از حقوق مشروع فلسطین برای مقابله با سرکوب و تهاجم این رژیم آپارتایدی (صهیونیستی) را وظیفه خود می‌داند.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: امروز مردم فلسطین نیازمند حمایت موثر و اقدام قاطع از سوی شورای امنیت این سازمان برای توقف تجاوزگر و پایان اشغال  هستند و تنها اظهار همدردی با مردم فلسطین کفایت نمی‌کند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص شرایط در خاورمیانه با تمرکز بر موضوع فلسطین سخن می‌گفت، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق مشروع فلسطین برای مقابله با سرکوب و تهاجم این رژیم آپارتایدی (صهیونیستی) را وظیفه خود می‌داند و آن را  در جهت حق تعیین سرنوشت دانسته و تاکید می‌کند این امر جزو سیاست‌های اصولی ایران  تا زمانی که اشغال پایان یابد، خواهد بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: شرایط در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بدتر شده و گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای مردم فلسطین از سال ۲۰۰۶ بوده است. وی افزود، رژیم صهیونیستی همچنان بر رویه‌های آپارتایدی خود شامل  توسعه طلبی، سرکوبگری، نقض سیستماتیک حقوق بشر فلسطینی‌ها از طریق کشتار  مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان  و دزدیدن و تخریب  اموال مردم فلسطین و اخراج اجباری  از خانه هایشان تاکید دارد.

سفیر و نماینده دائم ایران خاطرنشان کرد: امروز غزه به بزرگترین زندان در جهان تبدیل شده است و صدای مردم سرکوب شده غزه دیگر در نمی‌آید و بسیاری از مردم از جمله زنان و کودکان با محرومیت شدید و نقض حقوق اساسی مواجه هستند. این امر جنایت علیه انسانیت، نقض همه قوانین و نرم‌های بین المللی و تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی می‌باشد.

وی افزود: برای ۷۴ سال این قبیل جنایات وحشیانه علیه مردم فلسطین بدون توقف انجام شده و اشغال پایان نیافته و در عین حال  رژیم اشغالگران و آپارتاید با هیچگونه مجازاتی روبرو نبوده است. امروز مردم فلسطین نیازمند حمایت موثر و اقدام قاطع از سوی شورای امنیت این سازمان  برای توقف تجاوزگر و پایان اشغال  هستند و تنها اظهار همدردی با مردم فلسطین کفایت نمی‌کند.

امیر سعید ایروانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بصورت گستاخانه همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت را نادیده گرفته و نقض کرده است.

وی اضافه کرد، بواسطه سکوت شورای امنیت سازمان ملل، همه قطعنامه‌های این سازمان  از چندین دهه قبل فقط بر روی کاغذ مانده، در شرایطی که ما شاهد تداوم جنایات وحشیانه علیه فلسطینی‌ها  از سوی این رژیم نفرت انگیز هستیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی بواسطه حمایت مداوم و چک سفید امضا از جانب یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، به جامعه بین المللی پاسخگو نیست.

وی توجهات را به این موضوع جلب کرد که آیا قطعنامه سازمان ملل بویژه آنهائی که خواستار پایان اشغال، توسعه شهرک‌سازی و یا محاصره غزه هستند اجرا شده‌اند.

سفیر و نماینده دام کشورمان افزود: ما معتقدیم درگیری در فلسطین قابل حل خواهد بود اگر اشغال پایان پذیرد و حقوق غیرقابل انکار تعیین سرنوشت مردم فلسطین مورد حمایت قرار گیرد و در نتیجه حاکمیت فلسطینی‌ها در کل سرزمین فلسطین محقق گردیده و این حاکمیت بطور کامل مورد شناسائی قرار گیرد.

وی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق مشروع فلسطین برای مقابله با سرکوب و تهاجم این رژیم آپارتایدی (صهیونیستی) را وظیفه خود می‌داند و آن را در خط حق تعیین سرنوشت دانسته و تاکید می‌کند این امر جزو سیاست‌های اصولی ایران  تا زمانی که اشغال پایان یابد، خواهد بود.

دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: نمایندگان رژیم صهیونیستی تلاش کرده‌اند تا با سوء استفاده از فضای کنونی شورای امنیت و با طرح موضوعات ساختگی، دروغ و طرح ادعا‌های مداوم، ایران را متهم به اقدامات دشمنانه و فعالیت‌های مخربی نمایند که از کارویژه‌های رژیم صهیونیستی علیه کشور‌های منطقه و فراتر از آن بوده است.

وی اضافه کرد، ایران همه این ادعا‌ها را رد می‌کند. همچنین برای همه روشن است که این قبیل اتهامات بی پایه با هدف انحراف توجهات از دستور کار جلسه صورت می‌گیرد که بر روی جنایات رژیم اپارتایدی علیه مردم فلسطین و نقض سیستماتیک حقوق بشر و قانون انسان دوستانه بین‌المللی در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین متمرکز  است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود، نماینده این رژیم سرکش در این جلسه فراتر رفته و آشکارا یک عضو سازمان ملل را به استفاده از زور تهدید می‌کند، ما خواستار این هستیم که شورای امنیت قویا این اظهارات گستاخانه و جنگ طلبانه که می‌تواند تهدیدی علیه صلح منطقه‌ای و بین المللی باشد، را محکوم نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->